چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

اولین اجلاسیه سالانه اساتید معارف با هدف ارتقای سطح فکری و معنوی خانواده‌های طلاب، صبح امروز در مجتمع نور قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معاون تهذیب حوزه های علمیه در این اجلاسیه با اشاره به اهمیت برگزاری کلاس‌های بالندگی و ارتقای سطح فکری، معنوی و اخلاقی خانواده‌های طلاب در جمع بانوان اساتید معارف اظهارداشت: این آموزش‌ها تاثیر فراوانی در رشد خانواده های طلاب خواهد داشت و کار بسیار مهمی است و در آینده به عنوان الگویی مناسب برای همسران در جامعه ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌خانی افزود: نباید به فعالیت‌های امروز، کفایت کرد،‌ فاصله ما تا هدف اصلی زیاد است و اساتید باید با سبک‌ها و روش‌های جدید و موثر تدریس، آشنا شده و بر غنای محتوایی مطالبی که ارائه می‌کنند بیافزایند.

وی گفت:وظیفه اساتید ارتقای سطح اخلاقی، معنوی و آشنایی خانواده‌ها با روش‌های همسرداری، خانه‌داری و تربیت فرزند است و اساتید باید بر مسائل اخلاقی اهتمام داشته و به بیان سیره علما، بزرگان و همسران آنها در راستای رشد معنوی و اخلاقی خانواده بپردازند.

معاون تهذیب حوزه به روحیه رهبری در امید بخشی به مردم اشاره کرده و زنده کردن روح امید در میان جامعه را مهم دانست و بیان داشت: به هر حال در زندگی همه اقشار جامعه، مشکلاتی وجود دارد و در زندگی طلاب نیز برخی مشکلات مثل دوری از خانواده ها و غربت و برخی مسائل مادی و ... هست و اساتید باید تمام تلاش خود را در زنده کردن روحیه امید در میان خانواده های طلاب به کار بگیرند تا کسی احساس یأس نکند.

وی تصریح کرد: مشاوره‌های خانوادگی از مهمترین مسائلی است که باید در این کلاس‌ها عنوان شود و واحد مشاوره حوزه علمیه نیز در این راستا همکاری‌های جدی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین خانی گفت: تشویق، ترغیب، ایجاد شور و شوق میان همسران برای شرکت در و حتی تشویق بعد از پایان دوره می‌تواند در بهبود کیفیت کلاس ها موثر باشد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان داشت: برگزاری این کلاس ها، برای همسران طلاب در سراسر کشور نیازمند سطح بندی کلاس ها، کاربردی کردن آموزش‌ها و بالا بردن کیفیت محتوای دروس است.

وی اظهارداشت: اساتید معارف، می توانند با مجموعه‌های دیگری که در این راستا اقداماتی انجام داده و کلاس‌های مهارتی، برای همسران در نهاد‌های دیگر برگزار کرده، تعامل برقرار نموده و از تجارب ارزشمند آنها استفاده کنند.

معاون تهذیب در پایان خاطر نشان کرد: این کلاس ها، گسترش خواهد یافت و جامعه روحانیت در سراسر کشور را در بر خواهد گرفت و در آینده الگویی برای سایر خانواده ها در نهاد‌های مختلف کشور خواهد شد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha